ängelmeddoldahorn.blogg.se

Mitt liv, min vardag, småplock ur livet. Händelser, tråkiga som roliga. Livets växlingar. Förändringar. Tankar.chokladälskare, mamma till två utflugna "barn". hundägare. kärbo ..dvs kär i min särbo. Recept på kakor, lycka och en o annan köttbit,

Det sket sä

Publicerad 2015-06-07 11:52:10 i Vardagshändelser o annat skoj,

Det där med att gå ner fem kilo innan 25 maj alltså. Känns mer som om jag gått UPP fem kilo. Och efter lördagens stora matintag borde det bli närmare 10 kg.
 
Jag har ju konstaterat för länge längesen att jag har världens goaste ungar. Nu i lördags, nationaldagen, blev jag o gubben bjudna på en dagskryssning med M/S Eckerö av mina älskade ungar!!
 
Morsdagspresent som slog väl ut. :D 
 
Bussresan ner var nästan en pina. Ett gäng överförfriskade damer i 55plus åldern, damkör tillika, höll låda hela vägen ner. Intet ont om damer över 55, men det var deras ljudnivå. Den ena av dem hade ett skratt som skar genom väggar. Sicken volym!! Men roligt tycktes de ha..
 
Men vi fick mycket fint att titta på på vägen ner till Grisslehamn. Jösses vad vacker Roslagen är!! Vilka gårdar!! Vore man inte så bunden till jobb o annat så skulle flytten ske dit.
 
Väl på båten gick vi ner till Taxfreen o shoppade loss. Eller ja..iaf lite gotta fick vi med oss. 
 
18.30 var det dax för mat. Buffé för 215 kr per mage. (som ungarna bjussade på). Jädrar va gott det fanns. Men det grusades dock över att dryck inte ingick!! Mycket märkligt tycker då jag iaf.!! Så mycket pengar o inte ens kaffe på maten ingick. Där måste jag säga att Viking Line o Silja är bättre.
 
Men men.. gott var det:
 
 
 
 
 
 
Magen stod i fyra hörn när vi var klara.
 
19.45 gick bussen hem igen.Damerna höll återigen låda. Men denna gång stämde hela bussen upp i sång. Nationalsång. Riktigt kul.
 
22.45 var vi hemma på byn. Dåsade ner i soffan..orkade inte mer än så.
 
Glad, tacksam, mätt och belåten kröp jag ner i säng framåt småtimmarna

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela