ängelmeddoldahorn.blogg.se

Mitt liv, min vardag, småplock ur livet. Händelser, tråkiga som roliga. Livets växlingar. Förändringar. Tankar.chokladälskare, mamma till två utflugna "barn". hundägare. kärbo ..dvs kär i min särbo. Recept på kakor, lycka och en o annan köttbit,

juletid

Publicerad 2014-12-17 22:07:00 i Vardagshändelser o annat skoj,

Stilla ro o frid...
 
Ja snart i alla fall. Jag har nog aldrig längtat så mycket efter julen som jag gör just i år. Vet faktiskt inte vad det beror på.
 
Kanske är det för att det är första julen i nya lägenheten eller så kanske det är för att jag för en gångs skull inte känner någpn som helst julstress i år.
 
Barnen har ju flyttat hemifrån, de är vuxna nu. De kommer båda två "hem" på julafton med sina respektive men sedan åker de hem till sig och jag o gubben far hem till honom. 
 
Har lärt mig genom åren att julen blir vad man gör det till och tack o lov så har mina barn exakt samma inställning. Huvudsaken att vi får vara tillsammans o äta god mat..... OCH frossa i godis :)
 
Sen att Zanna envisas med att hon SKA ha sin julklapp i julstrumpan , precis som alla andra julaftnar *L* .
 
Lägenheten är pyntad..klapparna ligger under granen, ja nästan alla i alla fall, jag har några kvar som inhandlas på måndag. Men nu är det bara det "vanliga" julstöket kvar. Maten ska inhandlas o lagas. 
 
Känner ingen stress bara en underbar känsla av längtan.
 
 
Någon mästerfotograf är jag inte o mobilkameran är under all kritik. Men granen är grann *L*
 
 
Ser fram emot julmiddagen 
 
Men måste säga att jag saknar lägenheten jag o barnen bodde när de var mindre. En underbar lägenhet i en gammal ombyggd affär.
 
Det köket älskade jag. 3,5 meter i takhöjd o stora fönster.
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Hebbe

Publicerad 2014-12-21 10:35:07

Okidoki..God Jul på dig..
Då ändrar jag länken till din nya blogg..Haé Kram.

Svar: Tack :D Och Detsamma. Kramen
ngelmeddoldahorn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela